یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری »  بهره وری هر درخت مایع معادل 2 درخت یا 200 متر مربع چمن

 بهره وری هر درخت مایع معادل 2 درخت یا 200 متر مربع چمن

کد خبر: 9790

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت:ریزجلبک‌های موجود در هر دستگاه درخت مایع، جایگزین دو درخت ۱۰ ساله یا ۲۰۰ متر مربع چمن می‌شود و با توجه اینکه نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارد، می‌تواند بهره‌وری مناسبی داشته باشد.

رخدادشهر: مجید عرفان‌منش گفت: لیکویید 3 یا درخت مایع عنوان طرحی است که با هدف اجرا می‌شود، به این صورت که در یک آکواریوم ۶۰۰ لیتری حاوی آب، جلبک‌هایی قرار دارد که از طریق فتوسنتز، اکسیژن خالص تولید می‌کند.

او افزود: درخت مایع که به شکل مکعب طراحی شده است، بخشی همچون نیمکت دارد و رهگذران می‌توانند برای استراحت‌های کوتاه از آن استفاده کنند؛ این درخت جدید همچنین مجهز به یک پنل خورشیدی است که به وسیله آن نیمکت در طول شب روشنایی دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اضافه کرد: ریزجلبک‌های موجود در هر دستگاه درخت مایع، جایگزین دو درخت ۱۰ ساله یا ۲۰۰ متر مربع چمن می‌شود و با توجه اینکه نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارد، می‌تواند بهره‌وری مناسبی داشته باشد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، وی گفت، با توجه به حجم عظیم آلاینده‌ها در شهر اصفهان و آلودگی هوای این کلان‌شهر، ضرورت دارد که علاوه بر حفظ فضای سبز موجود، اقدامات مختلفی از جمله استفاده از درختان مایع در دستور کار قرار گیرد.

عرفان منش خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ نخستین درخت مایع در باغ گل‌ها رونمایی و دومین درخت مایع نیز در این باغ نصب شد و در حال حاضر سومین درخت مایع با همکاری منطقه پنج در پارک کوهستانی صفه استقرار خواهد یافت.

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید